Just Like Last Time…

I woke up this morning determined to get my morning routine back on track.

I knew it wasn’t going to be perfect the first time out. I also didn’t know how long this would last until I messed up again. I’m hoping it wouldn’t be just like last time.

You know…this time I wanted it to be different.

Yes…last year, I was going so strong for about 2 months with my morning routine. I was determined but it was a major struggle because I looked at myself as a night owl.

I’ve always perceived myself in this manner for years. Getting up early in the morning was something I never thought of or even considered before.

Last year, however, I decided to just flip the script!

I went ahead and just changed my whole pattern of behavior I’ve had for 30+ years!

“It’s over…I’m gonna jump outta bed and do more by 12pm than most people do all day!…That’s me!”

Well that was me for about two months.

I was so productive. You should’ve seen me! I was writing about a 750+ words a day. Doing my daily reading. Exercising regularly…well that always needed some work.

But I was something! Yep. You couldn’t stop me till one day…it all changed.

“I’ll go to bed late today…”

“I’ll take a break on my morning routine today…”

“I’ll get to my reading later today…”

“I’ll try to do some writing later today? Hmmmm”

“Exercising? Hmmmm?

“Tomorrow. Yeah, I’ll get back in it tomorrow.”

Tomorrow arrives and wouldn’t you know it…hmmmm. I missed that day too.

The next day became just like the last day. It’s kinda like the time I tried to follow through on my goals and it never panned out.

In fact it’s exactly like last time. I couldn’t understand it.

It’s a bit like dejavous. I’ve been here before…several times.

Yes…that’s right. I started a new regimen with excitement and vigor and determination!

Then one day…one day changed it all. One day changed everything.

It’s exactly like last time.

So you’re saying I can’t escape?

I can’t get to the place where all the productive people are?

Those people right up there who appear to be very successful and chillin! I see them right up ahead. They’re not far. I just can’t keep up. Year after the year it’s the same thing. I never make it.

There’s always some crutch and it doesn’t help being and introvert because I never ask for help. I can handle it I say, thinking I can do it all myself.

“I can do it…I don’t need anyone else’s help.”

“I’ll find a way.” My same ol spiel that simply goes nowhere.

Just like last time…

2015 can be a year I finally catch up. I get to that place where are all the productive dudes and dudettes go. I’m no longer just a follower but I’m a peer, a colleague, a trusted friend.

I can escape.

I can make this real if I keep up, keep going, keep improving, keep being the me I want to be. Hiding in my introverted corner of the room can’t be the strategy anymore.

Working it out all by myself can’t be the way. That way has never worked before.

So take a vow with me to make this year in 2015 the exact opposite of what it was last time.

If you just stick to your goals for the year, you’ll be one step ahead of most that never stick to their resolutions. Check out these studies:

In 2007, Quirkology experimented with 3000 people to see if they could stick to their resolutions. 52% were very confident of committing to their goals but only 12% held on to the end and succeeded.

And now just a few years later, another study comes out and the findings are even worse at 8%. With all this technology and the internet and all the mobile apps, we still can’t reach our goals???

It kinda looks that way doesn’t it? It’s not just like last time. It’s far worse than last time.

But 2015…this year? This year is special. This is your year to shine. I just know it. This time it’s gonna be better than last time. Don’t prove me wrong!

Hey there…

I wrote this 13 days ago and decided to post it…and guess what?

Update time: I’m doing pretty good with the whole morning routine right now. At least I’m resolved in doing this all the time. It took a bit of struggle. Don’t get me wrong. It’s still a work in progress but I believe now that I can truly be a morning person.

5am every morning! Why not?!

I just feel like this is the year to transform everything. Everything is changing all around us this year. Can you feel it? Do you seem new things ahead?

Things aren’t the same. Maybe it’s because the year ends with a 5 or whatever. But there is definitely something unique about 2015 and I encourage you to come along for the ride.

This year will not be like last year for you.

It won’t end up like last time for you.

It won’t be the same ol, same ol for you.

Do you hear me???

You’ll gonna get a little bit out of your introverted rut.

You’re gonna be a bit more productive.

You’re gonna get yourself to stand out just a bit more.

You’re gonna start asking for help just a tad more.

You’re gonna start speaking up and speaking out just enough to be heard.

You’re gonna get some people to follow what you’re up to and finally start building something special.

This is what 2015 will be for you. I can feel it. Can you?

It’s all in front of you to make this year your best yet.
And I know you can do it even better than last time.

Anxious for Everything…

So anxious for everything…
So anxious to get real money…
So anxious to just be comfortable…
So anxious to get another chance in a new year…
So anxious to find some recognition to find my place in this world, to find my true self amongst my peers

I’m anxious for everything and I don’t want to wait anymore.

I’m anxious to live like the other half does even if for a little while.

I’m anxious to give my family some peace of mind financially.

I’m anxious to show the world what I can do.

I’m anxious for everything.

I’m anxious to find true happiness within myself and anxious to speak more, do more, be more.

I’m anxious to find that one big victory, success, that triumph!

I’m anxious to learn as much as I can about coding, keyboarding, leading a successful company. I’m anxious just to learn.

I’m anxious for everything.

Anxious to get that one big break, that opportunity, that chance of a lifetime, that handout of faith. I’m anxious for someone to truly believe in me…to invest in me.

One day I hope I’m not anxious for everything because then I will have everything in my life.

For now I’m anxiousanxious for everything life can bring.

Happiness… Hard work… Mistakes… Joy… Sorrow… Fulfillment… Everything…

I want it all… I’m anxious for Everything.

Cuz without it…I’m lost.

Just a short letter from an introverted, misunderstood guy doing his very best to be understood and not so introverted…and finally breaking through.

Can you relate?

Guess What? | Changed My Mind…I’m Back!

2015 has brought me back to my senses. Well 2014 has and now in 2015, I have a new way of thinking. I still want to write here cuz it’s important to me and you.

Yes…to YOU!

So I’m back.

Back to bring a little bit of inspiration into the lives of the introverted, awkward, shy, hesitant, cautious, fearful, humble, apprehensive but cool folks online.

So look out for my new post this weekend and ongoing. My journey…Our journey of being unshelled

is NOT OVER.